Nieuwe huisstijl gepresenteerd

Op vrijdag 18 juli jl. presenteerde Marco Mooren de nieuwe huisstijl. Hiermee krijgt MAT Afbouw, na de overname van begin 2014, weer een geheel eigen identiteit.

Het nieuwe logo werd enthousiast ontvangen.

Ford_bus_MAT_Afbouw_nieuw_logo2Bedrijfsbussen MAT Afbouw met nieuw logo

De eerste bedrijfsbussen, zijn al voorzien van het nieuwe logo. De rest volgt in de komende tijd. Bij de uitstraling van ons bedrijf hebben de bedrijfsbussen traditioneel een belangrijke functie. Het krachtige logo op een witte bus valt goed op en wordt toch ingetogen gepresenteerd.

De gedachte achter het nieuwe logo

MAT_logo_240pix_72dpiDe gedachte achter het ontwerp wordt door grafisch ontwerper Ron Rutten als volgt beschreven: “De solide basis voor het logo vormt het lichtblauwe vlak met de tekst AFBOUW. Het lichtblauw/grijs is een verwijzing naar het gips, het basismateriaal voor de afwerking van wanden en plafonds.

Ik heb gezocht naar een kleur die goed samengaat met het lichtblauw en die viel buiten de standaardkleuren die in de branche veel gebruikt worden, zoals blauw, rood en geel. Het blauw en rood gecombineerd, levert paars, en dat werd de tweede basiskleur uit de huisstijl. Op de lichtblauwe basis rust het paarse vlak met daarin MAT.

De bedrijfsnaam is geschreven in kapitalen, hetgeen kracht en superioriteit uitstraalt. Het bovenvlak bestaat uitsluitend uit gebogen lijnen, hetgeen symbool staat voor het kwaliteitswerk dat MAT levert als het gaat om de afwerking van wanden en plafonds met gebogen vormen. De gebogen lijnen komen steeds bij elkaar in een strakke, scherpe hoek, hetgeen het kwaliteitswerk onderstreept: gebogen wanden / plafonds waarbij het stucwerk scherpe hoeken heeft.”